وزیر آموزش و پرورش تاكيد كرد:

لزوم طراحي ساختار منظم ملي براي امور خانواده و انجمن اولیا و مربیان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود دوسوم یا سه‌چهارم کارمندان شاغل خانم کشور در آموزش و پرورش هستند، گفت: برای این‌حجم از نیرو، یک واحد کوچک به نام امور بانوان وجود دارد که نگاه ناصواب است. برای امور خانواده و انجمن اولیا و مربیان باید ساختار منظم ملی طراحی کنیم تا آثار این واحدها را به خوبی در جامعه شکوفا کنیم. به همین دلیل در تلاش برای ارتقای این ساختار و جایگاه، لحظه‌ای فروگذار نخواهیم بود.

به گزارش خبرگزاري پانا؛ رضامراد صحرایی در آیین اختتامیه جشنواره ملی بهیندخت اظهار کرد: درباره مقام زن ۳ دیدگاه وجود دارد و دنیای امروز به‌طور مشخصی بین این ۳ دیدگاه قابل دسته‌بندی است.

وی با بیان اینکه دیدگاه اول، زنان و دختران را در حاشیه می‌بیند و نقشی به آن‌ها نمی‌دهد که به فرمایش رهبر معظم‌انقلاب دیدگاه شرقی است، خاطرنشان کرد: دیدگاه دوم، زن را فعال اما به عنوان ابزار می‌بیند و این دیدگاه مایه انحطاط مقام زن شده است.

صحرایی افزود: دیدگاه سوم، خانواده را مهمتر می‌داند و زنان و دختران را نه در حاشیه و نه به عنوان ابزار می‌پندارد بلکه زن و دختر را در بطن جامعه می‌نگرد که دیدگاه اسلام است. دین اسلام، خانواده را مهمتر از هر اصول دیگری در شکوفایی جامعه می‌شناسد که زن در این دیدگاه، عفیف و نجیب و فعال است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دیدگاه اسلام به زنان و دختران با ظهور انقلاب اسلامی در ایران احیا شده است، گفت: پیامبر(ص) کرامت ویژه‌ای به زنان و دختران قائل بودند و ایرانی‌ها نیز از روز نخست، دختران و زنان را گرامی می‌داشتند که این‌ مهم با ظهور اسلام در ایران، مضاعف شد.

وی با تاکید بر اینکه هر کجا موفقیتی وجود دارد حتما دختران و مادران ما نقش اصلی و کلیدی را داشته‌اند، اظهار کرد: غرب در انتشار دیدگاه خود نسبت به زن، رسوا شد. چرا که زنان با ظهور انقلاب اسلامی در ایران وارد جامعه شدند بی‌آنکه ابزار باشند و این برای غربی‌ها خطرناک بود.

صحرایی افزود: امروز هم می‌بینید که زنان و دختران چگونه در اداره جامعه از همه موفق‌تر هستند و در بین مدیران کشور که گاهی تخلفی اتفاق می‌افتد، متخلفان خانم یا ندیده‌ایم یا بسیار اندک هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حضور ۸ میلیون دانش‌آموز دختر که نیمی از دانش‌آموزان را شامل می‌شود و بالغ بر ۵۵۰ هزار معلم خانم در سراسر کشور نشان می‌دهد که مادران نجیب، عفیف و مهربان در این کشور برای آینده تربیت می‌شوند.

وی با اشاره به جایگاه زن و خانواده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ۲ هدف در این سند به‌طور مشخص درباره خانواده و جایگاه خانواده و دختران هست. اول این که کتاب‌های درسی باید متناسب با جنسیت دانش‌آموزان باشد و دوم اینکه حیا در سطح جامعه آیینه شود.

صحرایی با بیان اینکه خانواده از طریق مدرسه باید آموزش ببیند، اظهار کرد: امروز بالغ بر ۱۲۰ هزار مدرسه در کشور وجود دارد. نظام تعلیم و تربیت از مدرسه‌ها باید متحول شود و هر آرزوی خوبی برای کشور داریم، بذر آن را در مدرسه باید بیفشانیم. مدرسه قوی است که ایران قوی را خواهد ساخت.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این سند و راهکارهایی که برای تقویت بنیان خانواده و ارتقای جایگاه زنان و خانواده در آن ارائه شده، بر اساس اسلام ناب است اما متاسفانه ساختار ما متناسب با این ماموریت نیست.

وی با بیان اینکه حدود دوسوم یا سه‌چهارم کارمندان شاغل خانم کشور در آموزش و پرورش هستند، خاطرنشان کرد: برای این‌حجم از نیرو، یک واحد کوچک به نام امور بانوان وجود دارد که نگاه ناصواب است. برای امور خانواده و انجمن اولیا و مربیان باید ساختار منظم ملی طراحی کنیم تا آثار این واحدها را به خوبی در جامعه شکوفا کنیم. به همین دلیل در تلاش برای ارتقای این ساختار و جایگاه، لحظه‌ای فروگذار نخواهیم بود.

صحرایی افزود: نیمی از دانشجومعلمان در سراسر کشور خانم‌ها هستند و بیش از ۳ هزار معلم کوچ‌رو داریم که با ایل‌ها کوچ می‌کنند و در این میان خانم‌هایی هستند که با خانواده کوچ می‌کنند تا فرزندان کشور را تربیت کنند و در جایی که امکاناتی مثل برق، آب، جاده و... وجود ندارد، یک معلم پرچم این کشور را به دست گرفته و کودکان را آموزش می‌دهد.